حنیفا ساداتحنیفا سادات، تا این لحظه: 6 سال و 2 ماه و 17 روز سن داره
داداش امیرحسینداداش امیرحسین، تا این لحظه: 8 سال و 11 ماه و 25 روز سن داره
شروع عشق مامانی و باباییشروع عشق مامانی و بابایی، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 28 روز سن داره

حنیفا ،ماه تابان ما

آزمایش تحمل گلوکز

1396/12/9 19:08
نویسنده : مامان شکیبا
381 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز مادر

معمولا تموم خانمای باردار تو ماه هشتم بارداریشون باید دوباره یه آزمایش خون بدن تا تموم فاکتورای خونیشون بررسی شهآرامخدا رو شکر تو مرحله اول که این آزمایشو دادم و مربوط میشد به ماههای اول بارداریم،مشکلی نبود اما اندفعه آزمایش تحمل گلوکزم عددای بالایی داشتگریهخیلی ناراحت بودم چون بالا بودن این فاکتور،آلارمی بود برای گرفتن دیابت بارداریگریهخوب،مامانی من حق داشتم که انقدر ناراحت باشم آخه سر داداش امیرحسینت همه چیم اوکی بود و تنها چیزی که منو ترسونده بود همونw.b.cیا تعداد گلبولای سفید خونم بود که انقدر بالا بود داشتم ذهله ترک میشدم که بعده ها فهمیدم تو حاملگی این فاکتور اصلا باید بالا باشه چون وجود جنین خود یه عامل ناشناخته برای بدنه که بطور خودکار بذن برای مقابله با این عامل خارجی مقاومت میکنه و تعداد گلبولای سفید بالا میرهزیبااما سر شما دیگه این تجربه رو داشتم و بالا بودن w.b.cو کم بودنhb(بخاطر غلظت خون)کاملا برام طبیعی بود اما آزمایش تحمل گلوکوزم بعد از اون کم کاری تیرویید،واقعا داشت آزارام میداد هم بخاطر شما و هم بخاطر خودمگریه

 

بخاطر خودم چون احساس میکردم انقدر بدنم ضعیفه که دارم به هر دردی دچار میشم و احساس ناتوانی بهم دست داده بود و هر لحظه احساس میکردم که بدن من بی کفایته و مادر خوبی برات نیستمگریه

الان که دارم این مطلبو برات مینویسم خندم میگیره از نوشته هام اما مامانی،باور کن تو کل بارداری مخصوصا آخراش انقدر حساس میشی که با یه "پخ"ساده هم آزرده میشی و میزنی زیر گریه دیگه چه برسه به اینکه بدونی در آستانه یه مریضی هستیخطا

بخاطر شما ناراحت بودم چون تو دوستام که دیابت بارداری داشتن، دیدم که بچه هاشون بعد از بدنیا اومدن مرتب قندشون باید چک میشد تا خدایی نکرده دچار افت قند نشنخطابرای همین سریعا پیش یه متخصص تغذیه رفتم و چه رژیمی هم بهم داد که تموم روز رو ضعف میزدم ولی برای سلامتی شما با جون و دل و مو به مو همه رژیمو اجرا میکردمآرام

خدا رو شکر چون عدد آزمایشم زیاد بالا نبود به توصیه دکتر تغذیم هفته بعدش یه آزمایش قند ناشتا و دو ساعت بعدش رو دادم که الحمدلله همه چیز کنترل شده بودآرام

واقعا هنوزم متحیرم که چرا این اتفاق برام افتاده بودمتفکرسر داداش امیرحسینت مدام ویار شیرینی میکردم و در حال خوردن هله و هوله بودم و هیچیمم نشد اما سر شما شاید یه سر جمع،من،250 گرم شیرینی خورده باشم و حتی با چاییمم خرما و کشمش میخوردممتفکرهم تو آزمایشای قبل از بارداریم و هم اوایل بارداریم همه چیز خوب بود اما چرا یهویی دچار کم کاری تیرویید و بعدش دیابت شدم؟؟واقعا سردر گم شده بودم و هستمخطا

خدایا شکرت که الان انقدر راحت برای دخملیم مینویسم و اون دوران پر استرس رو به  یاری خودت به پایان رسوندم و دخملکم صحیح و سالم پهلوم خوابیده و من با دیدنش حظ دو دنیا رو میبرمفرشته

پسندها (1)

نظرات (0)